توصیه قرائتی برای رنگ لباس خانم معلم ها

توصیه قرائتی برای رنگ لباس خانم معلم ها

به گزارش حریم یاس به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی روز پنجشنبه در جمع فرهنگیان نیشابور افزود: معلم نقش راهنمایی و تنویر افکار جامعه را دارد و بنابراین کار او کار انبیا است.

وی با بیان اینکه در فرهنگ اسلام چیزی به نام دوران دانش آموختگی نداریم، گفت: آیه قرآن در این زمینه می‌فرماید: ‘قل رب زدنی علما’ و پیامبر اکرم (ص) نیز فرموده است: ‘از مهد تا لحد دانش بجوی’.

وی افزود: سوره علق با اقرأ شروع و با سجده ختم می‌شود و این بدین معنا است که مسیر علم بایدبه سجده و افتادگی ختم شود.

قرائتی به معلمان توصیه کرد: برای پاسخ به شبهات، با اسلام ‌شناسان در ارتباط بوده و حداقل شماره تلفن و نشانی از یک اسلام ‌شناس به همراه داشته‌ باشند.

وی بی تکلف بودن، داشتن سوز دل و اخلاص، پیشقدم بودن، داشتن بیان روان، با ادب و با کرامت بودن، اهل استدلال بودن، داشتن قدرت مثال زدن و با دانش‌ آموزان دوست بودن را از ویژگی‌ های یک معلم موفق برشمرد.

وی افزود: رنگ چادر معلمان زن در بیرون از مدرسه باید سیاه باشد، اما در داخل مدرسه باید این گروه از معلمان از رنگ ‌های شاد و سنگین استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه باید با دانش‌آموزان رفیق شد، گفت: اگر دانش‌ آموزی ناهنجاری‌ هایی دارد باید با او رفیق‌تر شد و به او به طور خصوصی‌ رسیدگی کرد.

وی با تاکید بر آشنا کردن فرزندان با موضوع تقلید، افزود: تمام مراجع در مسائل بهداشتی از پزشکان تقلید می‌کنند و لذا باید در احکام دینی از مراجع تقلید کرد.

وی همچنین گفت: با توجه به اینکه شرکت در انتخابات موجب ناراحتی دشمنان اسلام می‌شود، لذا باید در انتخابات شرکت کنیم. 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


[ جمعه 7 بهمن 1390 ] [ 12:29 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]