برخورد اجباري با بي‌حجابي نتيجه معكوس دارد

برخورد اجباري با بي‌حجابي نتيجه معكوس دارد

وي با تأكيد بر اينكه براي مبارزه با بدحجابي، ابتدا بايد از ادارات دولتي و دانشگاه‌هاي كشور اقدام شود، ادامه داد: در ابتدا بايد مراتب و آثار معنوي حجاب را بيان كنيم و نبايد با زبان زور، با بدحجابي به مقابله بپردازيم. «اجبار» همواره بايد آخرين مرحله باشد. مباحث مربوط به حجاب و عفاف را بايد از دوران دبيرستان و سپس دانشگاه، به صورت جدي پيگيري كنيم. 

اين مرجع تقلید ادامه داد: برخورد چماقي و با اجبار، همواره نتيجه معكوس دارد و گاهي مخالفت نسل جوان ما با مصالح عمومي، از سر لجبازي و يا به دليل بيكاري و عدم اشتغال است. اگر براي جوانان اشتغال ايجاد كنيم و برخوردمان از سر دلسوزي باشد، آنها نيز لجبازي نخواهند كرد، چرا كه فطرتاً جواناني نيكو و معرفت‌گرا هستند. 

ایشان با انتقاد از سخنان برخي افراد كه اجباري شدن حجاب را عاملي براي مخالفت زنان با تصميم‌گيري‌هاي نظام و يا عدم شركت در انتخابات عنوان مي‌كنند، ادامه داد: اين طرز تفكر اشتباه است. اگر حجاب و فوائد آن براي دختران ما تبيين شود، آن را مي‌پذيرند و از آن استقبال مي‌كنند. اما آيا تا به حال به اندازه كافي و با شيوه صحيح در رسانه‌هاي عمومي خود، در مورد حجاب و فوائد آن بحث و گفت‌وگو كرده‌ايم؟ 

آیت الله العظمی مبشر کاشانی در بيان معناي حجاب گفت: حجاب برتر كه معناي آن «چادر» است، بايد در كشور اجباري شود، چرا كه بايد مصلحت عموم را در نظر گرفت. درست است كه برخي مانتوها نيز از نظر شرعي مشكلي ايجاد نمي‌كند، اما بيشتر مانتوهاي موجود، خلاف مقدسات است. بنابراين، از آنجايي كه نمي‌توان براي هر تيپ، صنف و شخصيتي، قوانين جداگانه وضع كرد، بايد همواره مصلحت عمومي را در نظر گرفت. وي با تأكيدبر اينكه در تذكر به بدحجابان، بايد محترمانه و با بيان لطيف آنها را متوجه گمراهي خود كرد، ادامه داد: در ديدار با مسؤولان بسيج شهر كاشان نيز به آنها متذكر شدم؛ با مردم و جوانان، همچون فرزندان خود برخورد كنيد. برخوردها بايد در حيطه تذكر زباني بوده و اجراي عملي مبارزه با جرم، بايد در وهله آخر و از طرق قانوني صورت بگيرد. *
 
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



موضوعات مرتبط: در محضر بزرگان
[ یک شنبه 21 اسفند 1390 ] [ 2:55 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]