مراجع و مجلس هشتم

مراجع و مجلس هشتم

          
مجلس، زبان و چشم و گوش ملت  


رئيس مجلس در ديدار با آيت‌الله عبدالله جوادي آملي با اشاره به جايگاه مجلس در نظام اسلامي گفت: مصوبات مجلس توسط شوراي محترم نگهبان با قانون اساسي و شرع تطبيق داده مي‌شود كه كار شوراي نگهبان در تطبيق قوانين با شرع كار دشواري است. وي با تاكيد بر اينكه مجلس بايد روي موضوعات اصلي كار كند، گفت: قانون آزاد بايد به قانون‌گذار آزاد تحويل داده شود. وقتي قانون‌گذار آزاده نباشد، قانون آزاد نيز تصويب نمي‌شود. جوادي آملي افزود: اگر مجلس زبان، چشم و گوش ملت است بايد مراقب همه بخش‌ها باشيد و فقط به فكر تقنين نباشيد. اگر خداي ناكرده مجلس فقط به فكر تقنين باشد اين مجلس ناقص است. وي تاكيد كرد: مجلس بايد با قوه مجريه و قوه قضائيه و همچنين رهبري هماهنگ باشد.

نمايندگان و مصالح نظام اسلامي

حضرت آيت‌الله لطف‌الله صافي گلپايگاني با تأکيد بر اينکه مواضع نمايندگان مجلس بايد در جهت مصالح نظام اسلامي باشد، گفت: نماينده مجلس بايد مستقل بوده، نه با دولت و نه عليه دولت باشد بلکه در جهت اهداف دين و خدمت به مردم گام بردارد.

اين مرجع تقليد با تأکيد بر لزوم توجه و همت نمايندگان مجلس در جهت مقابله با مفاسد و اجراي احکام دين، خاطرنشان کرد: از فرصتي که در اختيار شما قرار گرفته کمال استفاده را ببريد و در جهت تحقق منويات حضرت ولي‌عصر (عج) تلاش کرده و بدانيد که نخستين کسي که نسبت به کمبودهاي اخلاقي، سياسي و اقتصادي در جامعه اسلامي رنجيده خاطر مي‌شود، وجود مقدس امام زمان (عج) است.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


[ جمعه 7 بهمن 1390 ] [ 12:29 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]