بیمه ای که دیگر طلائی نیست(از جیب معلم به کام شرکت های بیمه )

 

 

بیمه ای که دیگر طلائی نیست(از جیب معلم به کام شرکت های بیمه )

نگاهی به ناتوانی برزگترین وزارت خانه در عقد یک قراردادبیمه ای  مطلوب

عنوان طلایی برای بیمه تکمیلی فرهنگیان یعنی صد درصد هزینه توسط شرکت بیمه‌گر شود و خدمات ویژه‌ای در قالب این بیمه به فرهنگیان ارائه شود، آیا بیمه طلایی هم‌اکنون چنین وضعیتی را دارد؟

اجرای مطلوب قرارداد بیمه طلایی فرهنگیان را شاید بتوان درمقوله مسوولیت های اجتماعی یک سازمان بیمه ای تلقی کرد زیرا دستاوردهای اجرای آن می تواند الگویی برای نظام سلامت کشور باشد.آن هم برای وزارت خانه ای با بیش از یک میلیون نفر پرسنل دارد 

در سال1390 نرخ بیمه طلایی برای هر نفر پنج هزار تومان بود.امسال(سال93)این نرخ به  26000 تومان برای هر نفرافزایش یافته ولی شاهدیم شرکت بیمه گر نه تنها سقف خدمات خود را افزایش نداده اند بلکه فرهنگیان انتظار داشتند که با افزایش پنج  برابر ی این نرخ خدمات بیشتر و بهتری نسبت به سالهای گذشته داده شودکه نه تنها اننتظار فرهنگیان محقق نشد بلکه ناباورانه شاهد بودیم که خدمات دنداپزشکی را ازلیست تعهدات درمانی بیمه طلائی  حذفگردید. .

از آن جائی که  بیمه طلایی فرهنگیان یک طرح بزرگ در کشور است و جمعیت بزرگی از فرهنگیان و خانواده‌های آن‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهدفرهنگیان انتظار داشتند لاا قل این قرداد میلیاردی  با شرکت‌های بیمه‌گذاری که اتکای قوی‌تری و شعبات فراگیرتری داشته باشد به تبع آن قدرت ارائه خدمات بیش‌ترو مطلوبتردر کشور را داشته باشندمنعقد میگردید.این خواسته هم متاسفانه به دلایل پشت پرده برآورده نشد وقراردادبا شرکتی منعقد شد که پس از 4ماه از امضا قراداد در برخی از شهرهای مثل شوشتر متوسط با0 200 نفرپرسنل تازه دارد شعبه نیم بند باز میکند.ودریغ از قرارداد با یک داوخانه یا آزمایشگاه یا رادیولوژی  ومراکز پاراکلینکی و پزشکان متخصص وعمومی و...

با توجه به تمام لابیگری هایپشت پرده در  محقق نشدن انتظارات بحق جامعه فرهنگیان کشور ابتدائی ترین حق جامعه فرهنگیان این بود که در برابر ناتوانی وضعف شدید  شرکت بیمه گر (آتیه سازان حافظ) حق اعترض داشته وبه مراجع مسئول شکایت برده واحقاق حق نمایندوبه تبع.مراجع قانونی (بیمه مرکزی) پیگیر بوده وبرخورد کنندوکه با طراحی یک سناریو این حق را نیز از معلم گرفتند.

به بخشی از مصاحبه معاون بیمه مرکزی با خبرگزاری تسنیم توجه کنید

«« رحیم مصدق، معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی در این خصوص می‌گوید: بیمه آتیه سازان مجوزهای لازم را از سوی بیمه مرکزی اخذ نکرده است و به این ترتیب درصورتی که این بیمه تعهداتش را در قبال فرهنگیان به جا نیاورد بیمه مرکزی مسئولیتی نخواهد داشت»»

از طرفی میلیونها تومان از هزینه درمانی فرهنگیان از طرف شرکت بیمه گر قبلی (بیمه ایران)بلوکه شده است وبدتر ومشمئز کننده تر اینکه هیچ کس از مسئولین  در رده های مختلف آموزش وپرورش پاسخگو نیست وهر کدام انگشت اتهام را به افراد مافوق وغیر قابل دسترستر اشاره می روند.

موارد فوق سرگذشت تلخ بیمه است که به اسم طلائی آغاز شد ولی اکنون ارزشش از بدلیجات نیز کمتر شده است واین بیمه هر روز نسبت به قبل نه تنها ارزشش را از دست داده بلکه باعث نارضایت شدید جامعه فرهنگیان شده است وآنچه مسلم است اینکه در این قرارداد معلم خود را مغبون می یابد.  

 

اکنون سوال واقعی جامعه فرهنگیان در آستانه باز گشایی مدارس این است آیا کسی هست که  به سوالات حق طلبانه این قشر عظیم ومیلیونی پاسخگو باشد وبعد از آن از آنها بخواهنددر کلاس درس حقگویی وحق طلبی به شاگردانشان بدهند؟؟؟ 



موضوعات مرتبط: ديدگاههاي مدير وبلاگ
[ چهار شنبه 19 شهريور 1393 ] [ 2:55 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

حدیث برگزیده

 « مقام شهید »

امام صادق عليه السلام :
هر كه در راه خدا كشته شود،
خداوند چيزى از گناهانش را به او نمى نماياند.
وسائل الشيعه ، ج ۱۵ ، ص ۱۶ / میزان الحکمه: ج 6 ص 65
 


موضوعات مرتبط: حدیث برگزیده
[ دو شنبه 17 شهريور 1393 ] [ 7:0 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

نبایدفقط نیمه خالی لیوان را دید

نبایدفقط نیمه خالی لیوان را دید

به مناسبت دهه کرامت و به منظور تجلیل و قدر دانی از شهروندان همیار وقانونمدار که به موقع عوارضات خود را پرداخت نموده اند مراسم با شکوهی پنج شنبه شب در پارک داریون وبا حضور انبوه مردم برگزار گردید.

بعد از همایش کوه پیمایی و پیاده روی خانوادگی در منطقه کوههای بام فرهنگ شهردر زمستان 92این دومین برنامه فرهنگی است که به همت شورای پنجم  شهر شوشتر برگزار می گردد که نشاندهنده اهتمام وجدیت این شورا به مسائل فرهنگی  وتفریحی شهروندان بوده وپاسخی نیک به ندای مقام معظم رهبری در سال فرهنگ است  که جای تقدیروتشکر داشته ومی شود آن را به فال نیک گرفت.

آنچه مسلم است این که این گرهمایی های فرهنگی وعمومی که با حضوربا شکوه شهروندان  وبصورت حضوری وچهره به چهره برگزارمیگردد می تواند در جهت آموزش فرهنگ عمومی مردم مفیدبوده و آنان با حقوق شهروندی خویش بیشتر آشنا کند همچنین میتواند بستری با شد تا مسئولان کمبود ها وتنگناهای خود را در حوزه های مختلف بی پرده وصادقانه با مردم در میان گذارندودر این زمینه از مردم درخواست مشارکت وهمیاری وارائه طریق نمایند واین یکی ازبهترین روشها ست تا الفت قلوب یبشتر گردد ومواضع طرفین تلطیف گردد..

استمرار این گردهمایی هاالبته با برنامه ریزی دقیق تر وتبلیغات بیشترورفع کاستی های موجود وحضور بیشتروپر رنگ تر اعضای شورا شهرو دعوت از محترمین و متنفذین وسازمانهای مردم نهاد  در جمع بی ریا وصادقانه مردم میتواند تاثیرگذارتربوده   وبر غنای این محافل بیفزاید. .که در این زمینه نقش وجایگاه روابط عمومی شهرداری در گرفتن بازخورد های مردمی این محافل ومیزان رضایت مندی مردم ورفع نواقص وتشکیل اطاق فکر با با حضور صاحب نظران وکارشناسان فرهنگی در برنامه های آتی بسیار برجسته است.   

در آخر اینکه ضمن تقدیر وتشکر از کلیه دست اندر کاران که موجبات آفرینش لحظات خوشی  برای شهروندانرا

فراهم نمودند  به نظرمیرسد با توجه بضاعت مالی شورا وشهرداری اگر این مراسمات تجلیل از شهروندان وظیفه

شناس به مناسبت های مختلف تکرار شود ودر این راه دیگر ادارات ونهادها ،دست اندرکاران واسپانسرهای وافراد

خیر ونیکوکار را به همکاری وهمیاری خود دعوت کند به عنوان نمونه این تجلیل های نمادین میتوان با قدردانی

از طیف های مختلف  مردم مثل تقدیر از شهروندان نمونه در حوزه فضا سبز و محیط زیست ویا در حوزه بازیافت

پسماندوتفکیک زباله ویا تقدیر از خدمت رسانان به شهروندان مثل پزشکان وپرستاران و امداد گران مرکز

آوژانس و آتش نشانان وناجیان غریق حریم رودخانه ها ورفتگران و... ادامه یابد تافاصله ها کمتر شده در دراز مدت انشالله نتایج مطلوبتر آن را شاهد باشیم . 

 

 



موضوعات مرتبط: ديدگاههاي مدير وبلاگ
[ شنبه 15 شهريور 1393 ] [ 3:14 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

حقیقت عریان

 دروغ در لباس حقیقت!


روزی دروغ به حقیقت گفت: میل داری با هم به دریا برویم و شنا کنیم؟ حقیقت ساده لوح پذیرفت و گول خورد. آن دو با هم به کنار ساحل رفتند.
وقتی به ساحل رسیدند حقیقت لباسهایش را در آورد. دروغ حیله گر لباسهای او را پوشید و رفت.
از آن روز همیشه حقیقت عریان و زشت است، اما دروغ درلباس حقیقت با ظاهری آراسته نمایان می شود.

 



موضوعات مرتبط: داستانک
[ چهار شنبه 12 شهريور 1393 ] [ 2:14 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

حدیث برگزیده



موضوعات مرتبط: حدیث برگزیده
[ سه شنبه 11 شهريور 1393 ] [ 10:53 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

حدیث برگزیده

 « مسلمان باشیم ! »

امام علی عليه السلام:
آنچه را براى خود می پسندى
براى مردم بپسند، تا مسلمان باشى.
غرر الحكم: ح 2329


موضوعات مرتبط: حدیث برگزیده
[ چهار شنبه 29 مرداد 1393 ] [ 1:59 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

اعجاز قرآن

تعدادی از دانشمندان جمع شدند تا با تحقیق در متن قرآن ؛ خطا و اشتباهی در آن بیابند و به این ترتیب قرآن را رد کنند!!!!

لذا بسیار در متن قرآن و کلمات آن دقت کردند تا اینکه به این آیه رسیدند که در مورد داستان حضرت سلیمان است که وقتی مورچه ای
لشکر حضرت سلیمان را میبیند به سایر مورچه ها میگوید :پناه بگیرید تا لشکر سلیمان شما را خرد نکنند (لایحطمنکم)
در حالی که:
این کلمه در زبان عربی فقط در مورد خرد شدن شیشه به کار میرود اما مورچه ها آن را درباره ی خود بکار برده اند.!!!
پس این اشکالی است که میتوان به متن قرآن گرفت !!!!

 

بعد از آن یک دانشمند استرالیایی در تحقیقات علمی خود کشف کرد که:بیش از ۷۵ درصد از غشای خارجی بدن مورچه ها را شیشه تشکیل میدهد
و با کشف این معجزه ی قرآن بلافاصله به اسلام ایمان آورد و مسلمان شدنش را اعلام نمود.



موضوعات مرتبط: درمان گری با قرآن
[ چهار شنبه 29 مرداد 1393 ] [ 1:24 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

عکسهای برگزیده

 

 

 

 

 

 

 

 

 



موضوعات مرتبط: عکس های برگزیده
[ چهار شنبه 29 مرداد 1393 ] [ 1:7 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 4 5 6 7 8 ... 167 صفحه بعد