واحد پولی جدید ایران انتخاب شد

۶ ماه از آغاز نظرسنجی گذشت؛
«پارسی» در صدر نام‌های انتخاب شده برای پول ملی جدید

شش ماه از آغاز به کار وب‌سایت طرح اصلاح پول ملی گذشت و هم اکنون می‌توان نتایج اولیه نظرسنجی مردمی درباره این طرح را تا حدودی تحلیل کرد.

به گزارش ایسنا، هم اکنون بیش از ۴۹ هزار نفر در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند که ۸۰ درصد آنها مرد و ۲۰ درصد زن بوده‌اند. سطح تحصیلات بیش از ۵۸ درصد نظردهندگان فوق دیپلم، لیسانس و دانشجویان و حوزویان بوده است.

همچنین ۷۸ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی با حذف صفر از پول ملی موافقت کرده‌ و بیش از ۵۱ درصد اعلام کرده‌اند که باید چهار صفر از پول ملی حذف شود.

۶۴ درصد از کسانی که در این نظر سنجی شرکت کرده‌اند، معتقدند که جایگزینی یک باره پول جدید به جای پول قدیم کار درستی نیست و به طور موقت، هم زمان دو پول جدید و قدیم باید گردش داشته ‌باشند.

 



موضوعات مرتبط: اجتماعیگشتی درشهر

ادامه مطلب
[ یک شنبه 23 بهمن 1390 ] [ 5:11 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

تصاویر برگزیده عکاسان آزاد؛ سال 2011

 

عکسهای ارسالی به کمیته رقابت عکاس آزاد سال 2011 توسط یک هیئت داوران بین المللی متشکل از 14 عکاسی حرفه ای و خبرنگار بررسی شدند. این مسابقه را گروهی از عکاسان آزاد مستقل همه ساله در انگلیس برگزار می کنند.
براساس گزارش نشنال جغرافی، تصاویر برنده این رقابت در تابستان سال 2012 در حاشیه بازیهای المپیک لندن به نمایش گذاشته خواهند شد. برندگان این رقابت عکاسی بیش از هزار پوند به همراه جوایز دیگری را در این مراسم دریافت خواهند کرد.

برنده مقوله "روح ماجرا"- یک نهنگ سفید در زیر یک لایه یخ در دریای سفید واقع در روسیه شنا می کند. این عکس را فرانکو بانفی، برنده مقوله "روح ماجرا"



موضوعات مرتبط: عکس های برگزیده

ادامه مطلب
[ یک شنبه 23 بهمن 1390 ] [ 4:29 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

موضوع : داستانک عنوان : من گاو هستم

 

من  گاو هستم

در یک مدرسه راهنمایی دخترانه در منطقه محروم شهر خدمتکردم وچند سالی بود کهمدیر مدرسه شده بودم.قرار بود زنگ تفریح اول، پنج دقیقه دیگر نواخته شود و دانش آموزان به حیاط مدرسه بروند.هنوز دفتر مدرسه خلوت بود و هیاهوی دانش آموزان در حیاط و گفتوگوی همکاران در دفترمدرسه، به هم نیامیخته بود. در همین هنگام، مردی با ظاهری آراسته و سر و وضعی مرتب در دفتر مدرسه حاضر شد و خطاب به من گفت:«با خانم... دبیر کلاس دومی ها کار دارم و می خواهم درباره درس و انضباط فرزندم از او سؤال هایی بکنم.»


 

 

 



موضوعات مرتبط: داستانک

ادامه مطلب
[ شنبه 22 بهمن 1390 ] [ 3:43 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

موضوع : داستانک عنوان : بشکن و بخور

بشکن و بخور


فردی چند گردو به بهلول داد و گفت: بشکن و بخور و برای من دعا کن.


بهلول گردوها را شکست ولی دعا نکرد.
آن مرد گفت: گردوها را می خوری نوش جان، ولی من صدای دعای تو را نشنیدم!
بهلول گفت: مطمئن باش اگر در راه خدا داده ای خدا خودش صدای شکستن گردوها را شنیده است...!


 

 




موضوعات مرتبط: داستانک
[ شنبه 22 بهمن 1390 ] [ 3:36 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

موضوع : داستانک عنوان : بهشت و جهنم

بهشت و جهنم

روزی یک مرد روحانی با خداوند مکالمه ای داشت: 'خداوندا! دوست دارم بدانم بهشت و جهنم چه شکلی هستند؟ '، خداوند او را به سمت دو در هدایت کرد و یکی از آنها را باز کرد، مرد نگاهی به داخل انداخت، درست در وسط اتاق یک میز گرد بزرگ وجود داشت که روی آن یک ظرف خورش بود، که آنقدر بوی خوبی داشت که دهانش آب افتاد، افرادی که دور میز نشسته بودند بسیار لاغر مردنی و مریض حال بودند، به نظر قحطی زده می آمدند، آنها در دست خود قاشق هایی با دسته بسیار بلند داشتند که این دسته ها به بالای بازوهایشان وصل شده بود و هر کدام از آنها به راحتی می توانستند دست خود را داخل ظرف خورش ببرند تا قاشق خود را پر نمایند، اما از آن جایی که این دسته ها از بازوهایشان بلند تر بود، نمی توانستند دستشان را برگردانند و قاشق را در دهان خود فرو ببرند.



موضوعات مرتبط: داستانک

ادامه مطلب
[ شنبه 22 بهمن 1390 ] [ 3:16 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

ماجرای ملاقات امام خمینی با زن مسیحی

فارس: زن مسیحی آفریقایی که علت آمدنش به پاریس را دیدار فقط حضرت امام عنوان می‌کرد، پس از دیدار در حالی که اشک می‌ریخت، گفت «من احساس می‌کنم اشتباه بزرگی کرده‌ام زیرا علاوه بر نشناختن درست مسیح (ع)، پیغمبر بعد از او را هم نشناخته‌ام، حالا آیت‌الله خمینی به من نوید و بشارت دادند تا راجع به او مطالعه کنم».




موضوعات مرتبط: اجتماعی

ادامه مطلب
[ شنبه 22 بهمن 1390 ] [ 2:39 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

عکس برگزیده/ دل و جرأت یعنی این!

خبرآنلاین: مایک شفر، این تصویر هیجان‌انگیز را از دن پاتر، صخره‌نورد و یکی از قهرمانان پرش با لباس پرنده گرفته است. پاتر به نمایش‌های نفس‌گیر در ارتفاعات مشهور است که گوشه‌ای از آن را در این تصویر می‌بینید. در این‌جا، پاتر در قله کاتدرال پارک ملی یوسمیت به ارتفاع 3300 متر مشغول انجام حرکت‌های نمایشی است.

 



موضوعات مرتبط: عکسعکس های برگزیده
[ جمعه 21 بهمن 1390 ] [ 9:12 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

تولد يك تيم فوتبال در زايمان اول زن هندي!

يك زن جوان هندي به تعداد اعضاي يك تيم فوتبال بچه زائيد.

مشرق: يك زن جوان هندي به تعداد اعضاي يك تيم فوتبال بچه زائيد.
 يك زن هندي در يك زايمان بسيار عجيب، 11نوزاد قد و نيم قد را در نخستين زايمان خود به دنيا آورد.

به دنيا آمدن اين همه نوزاد نه تنها اعضاي كادر بيمارستان محل زايمان زن هندي را شگفت زده كرد، بلكه سبب شگفتي بسياري از مردم هند شد.
اين زايمان شگفت انگيز بسياري از كاربران اينترنت را وادار به نوشتن تحليل و تفسيرهاي جالبي كرد كه به نوشته برخي از آنها، زن هندي در اولين زايمان خود اعضاي يك تيم فوتبال را زائيده است. 



موضوعات مرتبط: اجتماعی

ادامه مطلب
[ جمعه 21 بهمن 1390 ] [ 8:49 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 150 151 152 153 154 ... 167 صفحه بعد